F-J-in-zd-Amerika.reismee.nl

Buenos Aires - slot

Donderdag 10 februari

De laatste dag van onze reis brak aan. We begonnen de dag rustig, want het zou een lange dag worden. (Een vlucht van 13 uur van BA naar Parijs, dan op vliegveld Charles de Gaulle overstappen en nog eens een uur vliegen naar Amsterdam.)

Nadat de koffers waren gepakt, hebben we een wandeling gemaakt door het Lezama Park recht tegenover ons hotel. Je ziet er van alles: joggers, een bijeenkomst van een 50+clubje, verliefde stelletjes, gezinnetjes, maar ook zwervers die nog op een bankje slapen of een ander hoekje in het park als tijdelijk onderkomen hebben. (De Wikipedia link naar dit park en het museum verklaart e.e.a.) We kwamen uit bij het nationaal historisch museum dat we bezochten. Een klein en interessant museum met opvallend veel suppoosten.

Ons bezoek aan BA heeft op het juiste moment plaats gevonden want de temperatuur gaat in het weekend weer naar 36 graden.

Om 14.00 uur werden we opgehaald om naar het internationale vliegveld te gaan dat ca. 35 km buiten Buenos Aires ligt.

De vluchten verliepen voorspoedig en we arriveerden op tijd op Schiphol.

Hiermee kwam een eind aan een mooie en enerverende vakantie die we niet gauw zullen vergeten.

We danken jullie allen voor de reacties en dat jullie ons op de voet gevolgd hebben. Wij hopen dat jullie genoten hebben van onze verslagen, wij vonden het in ieder geval leuk om de ervaringen van de dag te delen en keken uit naar jullie reacties.