F-J-in-zd-Amerika.reismee.nl

Buenos Aires

Gisteren (7 febr.) zijn we met een uur vertraging op de luchthaven van BA geland en snel naar ons hotel vervoerd. We waren totaal uitgeblust nadat we onze weblog weer hadden bijgewerkt. Het werd zo laat dat we geen honger meer hadden. We teerden nog op ons ontbijt en de lunch in het vliegtuig.

8 februari (dinsdag)

In Buenos Aires wonen 2,8 miljoen mensen en het is de grootste stad van Argentinië.

Om 09.30 uur stonden we buiten en begonnen onze ontdekkingstocht. Eerst gingen we naar ‘Plaza de Mayo' waar o.a. Casa Rosada staat (opgericht in 1894 en sinds 1910 zetelt hierin de regering).

Om een eerste indruk te krijgen van deze metropool hebben we gebruik gemaakt van de ‘hop-on-hop-off bus'. Deze tour duurt 3 uur zonder uitstappen, maar wij zijn met name uitgestapt in de wijk La Boca. Een erg oude wijk waarin van oudsher Italianen (uit Genua) wonen en werken. Het ligt nl. dichtbij de oorspronkelijke haven. La Boca is een levendige en kleurrijke wijk met veel terrasjes, winkeltjes en overal wordt de tango gedanst.

BA is een stad van grote contrasten: moderne gebouwen staan naast oude ‘vervallen' panden.

We hebben veel gelopen en hebben geen benen meer over.

Straks moeten we er nog uit om te eten en dat kan pas vanaf half negen.

Voorlopig deze korte impressie. Morgen gaan we verder. (We wilden jullie niet nog een week laten wachten.)

Buenas noches.....(althans voor ons).