F-J-in-zd-Amerika.reismee.nl

Buenos Aires vervolg

woensdag 9 februari

Ik weet niet wat het is, maar erg lekker voel ik me niet. Dit komt naar alle waarschijnlijkheid door òf het grote temperatuurverschil, of het verschrikkelijke geluid, de stank van benzine en andere luchtjes. Eén ding weet ik zeker: zo rustig, stil en zulke schone lucht als we gehad hebben vind je hier niet. Buenos Aires is een erg drukke stad.

We zijn vanmorgen om half 10 vertrokken en om vijf uur kwamen we helemaal gebroken van het slenteren bij ons hotel aan. Volgens Jane zijn we afgevallen, maar dat kunnen we niet controleren.

Vandaag zijn we naar de begraafplaats Recoleta geweest waar o.a. Evita Peron en haar man begraven zijn. De graftombes die hier staan zijn behoorlijk groot en fraai. Deze begraafplaats lijkt een stad op zich.

Verder zijn we naar de mechanische bloem geweest die overdag open staat en ‘s avonds dicht gaat. Het is een kolossaal bouwwerk dat 18 ton weegt en gemaakt is van aluminium en staal. Dit staat in een park. Opvallend voor deze grote stad is dat er toch vele parken zijn.

Later zijn we naar de haven geweest (Puerto Maduro) waar oude pakhuizen zijn omgebouwd tot restaurant, bar, kantoor enzovoort. Toen we tussen de middag ergens wat zaten te eten kregen we een stortbui, maar wij zaten droog onder een overkapping.

De temperatuur hier is vandaag 24 graden en gisteren was het 26 graden.

We gaan nu eerst even siésta houden en daarna gaan we kijken of we ergens kunnen gaan eten.

We hebben deze dag afgesloten met een diner in een dichtbij gelegen restaurant. Het zag er gezellig uit en de menukaart gaf een ruim aanbod weer.

We hebben gekozen voor een medaillon van 400 gr dat we met zijn tweeën deelde, zo ook de patatjes en de salade. Men vindt het helemaal niet vreemd als een portie wordt verdeeld. (21.00 uur is niet bepaald onze etenstijd.) Voorts een flesje wijn erbij. Vreemde lui die Argentijnen; ze vroegen of we ijsblokjes in onze rode wijn willen. We sloegen dat aanbod af. Wij wilden de wijn 'puro'. (We zagen dit al eerder tijdens ons reis dat ze ijsblokjes in hun wijnglas deden.)

Na ons hoofdgerecht hebben we geen toetje genomen, maar besloten een ijsje te nemen op onze weg terug naar ons hotel. Bij Florencia (letterlijk en figuurlijk bijna thuis, want ook in Den Haag is een Florencia) hebben we heerlijk van ons ijsje op het bankje voor de winkel genoten. Dat we midden in de uitlaatgassen zaten deerde ons niet. De ijssalon zit nl. op een verkeerskruispunt, waar met name stadsbussen stoppen en optrekken. Ook de vuilnisophaaldienst doet op dit late uur nog zijn werk (het was rond 22.00 uur).

Tromgeroffel lokte ons naar het park tegenover ons hotel. Daar was een groep inderdaad bezig muziek te maken, voornamelijk trommels, drums etc. Het klonk goed. Ter afsluiting hebben we nog een borreltje genomen in ons hotel. Helaas was het drankaanbod niet groot.

Morgen gaan we ons opmaken voor de terugreis.

Willier Izoard

Hi folks,
Ik heb erg genoten van jullie verslag en de mooie foto's van de vakantie, het blijft lastig om dat zo achter de laptop te lezen, het liefst wil daar zijn.
Een goede reis terug, zie jullie gauw!

Frank

Dat verhaal over Buenos Aires lijkt wel wat op het leven in een gemiddelde grote stad in Thailand. Ook 24 uur activiteit.

Waar is trouwens die foto van die lekkere typische supergrote Argentijnse steak????

Arie

Ik heb het leuk gevonden jullie zo te volgen en de mooie plaatjes erbij.
Ik wens jullie een goede terugreis en zie je volgende week Frans.